Nosiče bicyklov - ktorý vybrať?

Viacerí z Vás premýšľajú ako previesť bicykle z bodu “A” do bodu “B”.
Pripravili sme pre Vás menší popis aké sú hlavné rozdiely medzi nosičmi bicyklov, výhody a nevýhody jednotlivých systémov. 

 

Prevoz bicyklov v kufri automobilu


Najbežnejšie sa osobne stretávam s týmto spôsobom prepravy. Veľa ľudí nerieši nákup nosiča bicyklov dopredu a preto si povedia, veď mám veľký kufor a bicykle sa mi sem zmestia … ale neuvedomujú si rizká a pokuty ktoré hrozia za takýto prevoz. V prípade nehody sa z bicyklov stáva neudržateľný projektyl.
V zahraničí prevoz bicyklov v kufri automobilu bez špeciálneho nosiča bicyklov je vyslovene zakázané a hrozí za to nemalá pokuta

NEVÝHODY: nebezpečné, zaberajú celý kufor, ťažké nakladanie a manipulácia s bicyklom
VÝHODY: zrem len ušetené peniaze

Špeciálny nosič bicykla do kufra
Jediný povolený spôsob prepravy bicyklov v kufri osobného automobilu. Bickyle sú pevne fixované za vidlicu.

NEVÝHODY: vyššia obstarávacia cena, obmedzený počet na prepravu, zaberajú kufor, vhodný iba pre určité typy vozidiel.
VÝHODY: jednoduchá manipulácia, bezpečná preprava bicyklov

Náš záver. Tento systém prepravy má oveľa viac nevýhod ako výhod. Neodporúčáme.

Prevoz bicyklov na zadných dverách.


Prevoz bicyklov na zadných dverách má veľa priaznivcov ale aj odporcov. My patríme medzi druhú stranu – odporcovia. A hneď aj odôvodním prečo.

 – zadné dvere automobilov nemajú zosilnené vzpery – pánty. Zamykanie dverí budú mať vôľu, odchádzajú pánty. Oprava je finančne nákladna.
 – počas jazdy s bicyklami na dvere pôsobí obrovský tlak, ktorý sa prenáša iba na pánty dverí!
 – úchyty poškodzujú v styčných bodoch lak. Môže dôjsť aj k deformácií karosérie
 – bicykle prekrývajú obrysové aj brzdové svetlá. V prípade, že tento typ nosiča nepoužívate iba na poľnej ceste ale na normálnej spevnenej komunikácii, tak MUSÍTE mať na nosiči namontovanú zadnú svetelnú rampu aj s EČ vozidla !!! Keď chcete rampu zapojiť, tak už musíte namontovať ťažné zariadenie … a to už by sme volili iný nosič :)

NEVÝHODY: obstarávacia cena, poškodzujú zadné dvere
VÝHODY: my nepoznáme žiadne

Náš záver. Tento systém prepravy my neuznávame a náš názor je, že nie je vhodný a preto ho ani nezaradíme do predaja.

Prevoz bicyklov na strešnom nosiči


Najbežnejšie používaný a najrozšírenejší spôsob prepravy bicyklov. Má svoje výhody ale aj nevýhody.
Aby ste vedeli namontovať takýto nosič bicykla musíte mať na automobile namontované strešné PRIEČNÉ NOSIČE. Upevnenie nosičov bicyklov na strešný nosič je klasický – buď pomocou pribalených “U” prifilov alebo pomocou rýchloupínacieho systému (u vyššej kategórie nosičov – ako je MontBlanc Barracuda, MontBlanc Scott) alebo pomocou “T-adaptérov” hlavne u hliníkových širokých strešných nosičov.
Na streche vozidla podľa zaťaženia strechy a šírky strešného nosiča je možné prepraviť až 4 bicykle. Umiestnenie bicyklov sa strieda (riaditkom dopredu, riaditkom dozadu, dopredu, dozadu).
Pri nosičoch bicyklov platí pravidlo “cena je úmerná kvalite”. Lacenjšie nosiče bicyklov naozaj odporúčame iba na prepravu na kratšie vzdialenosti. Ale už aj za cca. 30 € dá zohnať kvalitný nosič na strechu (napríklad tento). Vyššia cena nosiča bicyklov určite znamená aj vyšší komfort ako upevnenia nosiča na strešný nosič ale aj upevnenia bicykla k nosiču. 
Pri použití nosiča bicyklov musíte myslieť aj na bezpečnosť. Odporúčame dodržiavať rýchlosť určenú výrobcom nosiča bicyklov a neprekračovať ju. Na nosiče pôsobí veľký odpor vzduchu. Musíte sa vyhnúť prudkým zmenám smeru a prudkému brzdeniu. 

VÝHODY: nízka obstarávacia cena, sú bezpečné,  možnosť prepravy až 4 bicyklov, sú skladné
NEVÝHODY: pre nižšie a slabšie osoby upevnenie bicykla je veľmi obtiažne, zvyšuje spotrebu automobilu
Náš záver: ODPORÚČAME! Nízka cena, sú bezpečné, relatívne jednoduchá manipulácia. Najobľúbenejší systém prepravy bicyklov.

Prevoz bicyklov na ťažnom zariadení


Podľa nášho názoru ide vôbec o najkomfortnejší spôsob prepravy bicyklov.
Bicykle nemusíte zdvíhať vysoko, jednoduchá manipulácia, väčšinou sú tieto nosiče uzamykateľné ako k ťažnému tak aj každý bicykel sa zamyká k nosiču.
Podľa zaťaženia čapu je možné prepravovať až 4 bicykle. Pri určení koľko bicyklov môžete prepravovať na ťažnom zariadení musíte vedieť koľko máte ZVISLÉ zaťaženie ťažného zariadenia.
ZVISLÉ zaťaženie:
50 kg = max. 2 bicykle
75 kg = max. 3 bicykle
85 kg a viac = 4 bicykle
Existujú 2 spôsoby upevnenia nosičov na ťažné zariadenia. Ekonomickejšia trieda má upevnenie manuálne, najobvyklejšie pomocou skrutky alebo iného manuálneho systému. Vyššia trieda sa upína pomocou rýchloupinacieho systému so zámkom.
99% nosičov bicyklov na ťažné zariadenie sú sklápacie, takže aj v prípade, že na nosiči sú bicykle tak dokážete otvoriť kufor automobilu.
Maximálna povolená rýchlosť s takýmito nosičmi bicyklov je väčšinou odporúčaná na 130km/h
Pri kúpe nosičov bicyklov si dávajte pozor, aby zástrčka nosiča bicyklov bola 13 pólova, lebo tie sú schválené pre celú EU. 7 pólové zástrčky sú schválené iba v Poľsku a vo východnej Európe sú povolené. Niektoré krajiny vyžadujú aby na tomto nosiči bola umiestnená reflexná tabuľa 50×50cm (Taliansko, Španielsko)
Niektoré nosiče na bicykle sa dajú rozšíriť na prepravu boxu, rampy alebo lyží.

VÝHODY: malý odpor – nepatrné zvýšenie spotreby, jednoduchá manipulácia, sú bezpečné,  možnosť prepravy až 4 bicyklov
NEVÝHODY: vyššia cena, je nutné mať namontované ťažné zariadenie

Náš záver: Je to Náš TIP a každopádne ODPORÚČAME! Osobne používame iba tento systém prepravy bicyklov.